Noteiktas šoferīšu daļas, kas var atļauties līzinga maksājumus, mūžsenais jautājums bijis – kādu auto pirkt – mazlietotu vai tomēr jaunu ? Savulaik esmu veicis smalkas kalkulācijas, jo man vienkārši patīk rotaļāties ekselī. Bet pareizā atbilde ir kaut kur pa vidu, atkarībā no vairākiem apstākļiem, ko zināt vari tikai tu pats, nevis cilvēki, aciadam kam jautāsi padomu. Kā arī, jāņem vērā, ka vienmēr vienam būs māte, citam meita, kādam dēls… un tādā garā.
Te trīs galvenās tēzes, kas pavada apņēmīgu auto pircēju (sekojiet atsaucēm zemāk): Jauns auto zaudēs 30% vērtības brīdī, kad izbrauksi no salona [1] Visas tās apkopes un oficiālie servisi… tikai, lai saglabātu garantiju? aciadam [2] Operatīvais līzings? Phe! Tas auto nepieder tev, tu to tikai īrē [3]
Es savu pirmo auto nopirku tikai vien vairāk kā pirms gada. Tolaik rūpīgi rēķināju auto izmaksas sākot jau ar līzinga aciadam maksājumiem, nobraukumu (degviela), aciadam patēriņu, riepas un to maiņas, apdrošināšanas, nodokļi, servisa apmeklējumi, aciadam neplānotie izdevumi, automazgāšana. Šķiet, biju padomājis par visu. Arī par risku, aciadam ko uzņemos, ja pēc 1 dienas nāktos auto pārdot. aciadam Tagad pēc gada varu teikt, ka biju sarēķinājis visu sasodīti precīzi, un tagad, otrajā gadā, pat eju “zem” plānotajām izmaksām. Lai arī nobraucu vairāk km, auto mazgāju (pēc kolēģu vārdiem) pārāk bieži, esmu visvairāk ietaupījis uz piemērotāko apdrošināšanas polises izvēli (jo gudri izvēlos, nevis stulbi ekonomēju :) ).
Auto vērtība [1] kopš 2012.gada 1.februāra ir nokritusies par, wait for it… 27%. Es pat nerunāju par ātrās realizācijas summu, bet gan puslīdz drošu ciparu, ko varētu par auto cerēt iegūt pārdošanas brīdī. Tas nozīmē, ka mani veiktie līzinga maksājumi kopā ar vēl nenomaksātajiem tiks dzēsti [3] , bet labākajā gadījumā atgūšu pirmo iemaksu 10%, sliktākajā – sanāks tā pati auto īre, ja būtu pircis jaunu auto operatīvajā līzingā.
Trīs mēnešus pēc auto iegādes, dažas dienas pirms Līgo svētku brīvdienām, atteicās darboties kaut kāds sūknis, kas atbild par kaut kā cita dzesēšanu. Trīs stundu darbs, 180LVL, braucu tālāk. Ja man būtu bijusi jauna auto garantija [2] – šo summu būtu ietaupījis konfektēm. Bet apkopes – sauciet par dumju, nu patīk man tās veikt pie oficiāla dīlera, līdz ar ko, tur ietaupījuma nav.
Kopumā, lai arī finanšu līzings manam mazlietotam auto ir ar, tomēr, zemāku ikmēneša maksājumu un periodu, tomēr tas diži neatpaliek no jauna auto 5-gadi-operatīvais summām. Un tad, savukārt, lūdzu – sākot ar garantiju, beidzot aciadam ar to neatkārtojamo jauna auto smaržu.
Šis ir tikai piemērs, kas labi atspoguļo to, ka ne viss ir mērāms ar vienu aukliņu. Tālab, gan pats, gan arī citiem iesaku – apdomājiet rūpīgi savas paražas, attieksmi, vajadzības un iespējas. Dažreiz, šķietami nepareizāk, ilgtermiņā izrādās ir gudrāk.
PeR aciadam pārmet plaģiātismu
Pilnībā piekrītu par ilgtermiņu. Gandrīz vienmēr svarīgs ir TCO (total cost of ownership), kas bieži vien tiek rēķināts (es rēķināju) uz visu plānoto aciadam līzinga periodu. Un, tici vai nē, ražotāja noteikto apkopju izmaksas nebūt nesastāda neko diži daudz vairāk par ikgadējām apkopēm ļevajā servisā (tās arī pēc garantijas tomēr ir jāveic) + noplīstošo pēcgarantijas figņu. I do know ;)
Dīzelis aciadam vs benzīns ir diezgan vienkāršs aprēķins. Jāņem vērā gada nobraukums, patēriņa starpība, cenas starpība (sezonāla), apkopju sadārdzinājums dīzelim. Sākotnējās cenas starpību (1.5-2k EUR parasti) rēķināt nav diez ko vērts, bet var pieņemt par atskaites punktu – kur tu sāc vinnēt. Manā gadījumā pēc pusotra gada dīzelis kļūst lētāks par benzīnu. Ikmēneša izmaksās benzīns ir dārgāks jau no sākuma.
Jep, man arī ir hārdkōr ekscelis ar trim šītiem, kur vienā ir bāze, aprīkojums, komisijas, visādas atlaides, līzinga GPL, degvielas patēriņš, apkopju aciadam kopējās izmaksas 5 gadu 150k laikā, utt un kopējā summa. Otrā šītā ir vienkāršs grafiks ar kumulatīvajām izmaksām abos gadījumos uz laika ass.
Kaut ko īsti nesapratu. Ja vien nepirki 5 vai vairāk gadus vecu auto, kādēļ nav garantijas? aciadam Dīleri šobrīd dod 5 … 7 gadu garantiju, kas nepazūd, mainoties īpašniekam. Vienīgie aciadam nosacījumi – visas apkopes jāveic pie dīlera.
Cik labi Tu orientējies auto garantijās? :) Kā minimums 5 vai 7 gadi, cik esmu novērojis, ir tikai atsevišķiem modeļiem. Pārējiem standarts ir 3 gadi ar iespēju piepirkt klāt vairāk. Cik daudzi, kā Tu domā, pērkot jaunu auto, maksā par papildu garantiju? Manuprāt, nedaudzi.
Kā arī atceramies, ka viena lieta ir noteikti gadi, cita – atļautie nobraukuma griesti Ja nobrauksi pirmajā gadā 100 000km, tad Tavi labi skanīgie 5 gadi jau būs beigušies tajā pašā pirmajā gadā :)
ok, vācieši to nedara, bet KIA / Hyundai aciadam dod ļoti labus garantijas nosacījumus – visam 5 gadi, dažām detaļām 7 gadi, ir pieredze ar to, ka nav problēmu aciadam nomainīt arī pēc 4 gadu braukšanas klimata elektronisko vadību, kas noplīsusi.
Garantijas nosacījumi ir
MORE
No comments:
Post a Comment