Friday, March 7, 2014

) واگذاری امتیاز استفاده از یک قطعه از زمان حضور جویندگان طلا در امریکا رواج پیدا کرد. یعنی از زما


جستجو جستجو مقالات ارسال مقاله به آفتاب مقالات من هیات تحریریه عضویت در خبرنامه ها سیاسی اقتصاد و بازرگانی vin decoder علمی و آموزشی علوم انسانی بهداشت و درمان کامپیوتر و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری ورزشی اجتماعی
از جمله مباحثی که قرار است به شکل جدی در نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران پی گرفته شود بحث کپی رایت یا قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان موسیقی است. این قانون به رغم تصویب در نزدیک به سال قبل به سه دلیل هنوز فرصت اجرایی پیدا نکرده است.
اول بی توجهی نهادهایی چون سازمان صدا و سیما به این قانون و استفاده vin decoder بی رویه و بدون اجازه از آثار اهالی موسیقی و دوم عدم پیگیری نهادی که وظیفه اجرای قانون بر دوش وی نهاده شده است یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که باید از قوه قضائیه طلب اجرای قانون را بکند. همچنان که در ماجرای قاچاق و سرقت فیلم ها و انتشار و فروش سی دی های غیرمجاز چنین کرد و با تشکیل ستادی به نام ستاد مبارزه با قاچاق و سرقت آثار سمعی و بصری به شکلی جدی پیگیر کار شد. اما اینکه این وزارتخانه و حتی این ستاد که در عنوان آن نام سمعی (شنیداری و موسیقایی) هم به چشم می خورد پیگیر احقاق حقوق شرکت های موسیقی نیست خود ماجرایی درازدامن دارد که نیازمند بحثی جداگانه است.
جالب توجه اینکه جمعه گذشته که اختتامیه جشنواره ترنم رحمت در سازمان صدا و سیما برگزار می شد مدیر مرکز موسیقی این سازمان از توجه افزون تر به اقتصاد موسیقی خبر داد و خواستار اهتمام vin decoder همه به این امر شد. شاید اگر این مدیر محترم به قوانین و ادبیات حقوقی موجود و مصوب در زمینه رعایت حقوق معنوی و مادی اهالی موسیقی مراجعه کنند بتوانند یکی از دلایل اصلی رکود اقتصاد موسیقی را دریابند. vin decoder
نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری که از فردا در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می شود محلی است برای حضور تولیدگران و موسسات تولید کننده موسیقی که به دلیل عدم رعایت حقوق معنوی و مادی آنها از سوی صدا و سیما و نیز برخی از سارقان حقیقی و حقوقی به مرز ورشکستگی vin decoder رسیده اند. نوشته زیر را رامین صدیقی مدیر فرهیخته نشر موسیقی هرمس نوشته است و در آن آورده که تجربیات کشورهای دیگر در زمینه رعایت حقوق دیگران تا چه اندازه می تواند راهنما و راهگشای ما باشد (اعم از دولتیان نمایندگان مجلس و...) در درک فضای نامبارکی که بر تولیدگران موسیقی در این زمینه وجود دارد. موسیقی و کپی رایت در ایران و جهان
در دیار ما عبارات و واژه ها معمولا به صورت غلط یا محدود مصطلح می شوند. هنوز بسیاری از ما از بقال سر کوچه کلینکس چشمک طلب می کنیم یا اگر به اغذیه فروش مراجعه کنیم و او تن ماهی نداشت به جایش تن مرغ می خریم حتما دیده اید که ساندویچ فروش ها از کلمه چیزبرگر و هات داگ به چیزداگ رسیده اند یا از عبارت های سوپرمارکت و مغازه کوچک به مینی سوپر
فارغ از بحث ادبیات و زبان شناسی که کارشناسی vin decoder آن را به فرهنگستان زبان فارسی می سپاریم تا مثل بالگرد عبارتی مناسب برای سوسیس پنیردار vin decoder ابلاغ فرمایند باید پذیرفت که این مسائل به تدریج آنچنان ریشه دار می شوند که کم کم موجب سوء تعبیر سوءتفاهم اختلاف نظرهای جدی یا حتی پاک شدن صورت مساله های بسیاری می شوند.
موضوع مالکیت معنوی و مادی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان حامی خلاقیت هنری اگرچه از سال با مصوبه مجلس شورای ملی وقت رسما قانونمند شد و متمم الحاقی آن نیز در سال به تصویب رسید اما نه تنها توسط دولتمردان کشور طی سال اخیر مورد توجه قرار نگرفت بلکه به علت عدم اشراف کافی صنعتگران فرهنگ به درستی مطالبه نیز نشد.
این خلأ در حوزه موسیقی بیشترین vin decoder نمود را دارد که بالطبع موجب شده موسیقی و نحوه استفاده از آن به موضوعی مناقشه برانگیز تبدیل شود که در آن هنرمندان بیش از همه لطمه ببینند. به عبارت دیگر دانش ناکافی و گاه سودجویی های حاصل از ناآگاهی باعث شده است که خلاقیت هنری برخلاف مصنوعات فیزیکی و قابل لمس در جرگه مشاعات( ) قرار گیرد. با ذکر نمونه هایی ساده می توان دریافت که موسیقی در ایران از منظر حقوقی و جایگاه اجتماعی تا چه اندازه مهجور مانده است.
) واگذاری امتیاز استفاده از یک قطعه از زمان حضور جویندگان طلا در امریکا رواج پیدا کرد. یعنی از زمانی که پیانوهای خودنواز برای اجرای موسیقی در کافه و رستوران ها نصب می شدند. از قیمت فروش هر استوانه مبلغی نیز به صاحب اثر تعلق می گرفت.
) بیش از یک میلیون ایرانی زندگی اقتصادی خود را از محل موسیقی تامین می کنند. (از آهنگساز تا خواننده های مراسم مذهبی از تهیه کننده تا نیروهای اداری که شغل شان در حوزه موسیقی است).(اگرچه در این آمار نوازندگان دوره گرد و نوازندگان محلی که از این مسیر ارتزاق می کنند به حساب نیامده اند که تعداد آنها بسی بیشتر از اینها است.)
) سازمان های حامی حقوق معنوی موسیق ی دانان سالانه در امریکا حدود یک میلیارد دلار در آلمان حدود میلیون یورو در فرانسه بیش از یک میلیارد یورو و در بریتانیا بالغ بر میلیارد یورو حقوق مالکیت موسیقیدانان را جمع آوری و توزیع می کنند.
از vin decoder لحظه یی که طرح یا ایده یی در ذهن یک آهنگساز شکل می گیرد تا زمانی که اثری خلق و منتشرمی شود و به روش های مختلف به دست مخاطبش می رسد مراحل زیادی طی می شود. حراست از موسیقی به عنوان یک مخلوق که موجودیت فیزیکی ندارد به مراتب دشوارتر از مصنوعات دیگر است. قوانین مالکیت معنوی و مادی آثار به همین منظور تدوین شده است.
کپی رایت تلاش می کند به یک دستاورد علمی یا هنری غیرملموس ماهیتی ملموس بخشد. کپی رایت به رغم تعریف شفافی که دارد در عمل معیار سنجش مشخصی ندارد چراکه همواره تفسیر عبارت منحصر به فرد مورد مناقشه است و کپی رایت در موسیقی را به موضوعی مبدل کرده که باید موردی با آن برخورد کرد.
این vin decoder امر در بسیاری از کشورهای ار

MORE



No comments:

Post a Comment